Маркетинг криптовалют: як його запустити
articleКоли ми прийшли у світ маркетингу, ми не могли повірити, наскільки багата і широка ця галузь. Від офлайн маркетингу до цифрового маркетингу кожна сфера містить десятки різних ніш і повне освоєння навіть однієї ніші може зайняти роки.
Однією з найцікавіших і найскладніших на сьогодні є ніша криптовалют. За роки роботи нам довелося співпрацювати з багатьма різними криптовалютними проєктами. У цій статті ви знайдете все, що потрібно знати про запуск успішної маркетингової кампанії в ніші криптовалют.
ЩО ТАКЕ КРИПТОВАЛЮТНИЙ МАРКЕТИНГ?
Криптовалютний маркетинг створює впізнаваність проєкту, завойовує авторитет у блокчейн-спільноті та допомагає сформувати попит на токен. Просування зазвичай здійснюється протягом кількох місяців – у період ICO/STO/IEO.
Як агентство, яке працювало зі стартапами поза екосистемою блокчейн, ми можемо впевнено сказати, що маркетинг криптовалют повністю відрізняється від цифрового маркетингу.
Ключем до успішного просування криптовалюти є концентрація вашої енергії, часу та грошей у правильних напрямках, про які ми зараз розповімо.
СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ — ОДИН З ГОЛОВНИХ МАРКЕТИНГОВИХ КАНАЛІВ ДЛЯ КРИПТОВАЛЮТ
Існують сотні соціальних мереж, про існування яких ви навіть не підозрюєте. Перша помилка, яку здійснюють під час просування криптовалют — максимальна активність на якомога більшій кількості соціальних платформ. На наш досвід, це призводить до низьких результатів маркетингового просування в кожній соціальній мережі.
Нижче представлені соціальні мережі, на яких ми рекомендуємо зосередити 90% вашої уваги та бюджету:
- Steemit
- BitcoinTalk
- Quora
Нижче ми розповімо як правильно використовувати кожну з перерахованих вище соціальних мереж при просуванні криптовалют. Вони підходять для всіх способів залучення коштів: ICO, STO, IEO і навіть IDO.
1. REDDIT
Це наш улюблений канал просування. Reddit – це одна з найбільших соціальних мереж у світі. На відміну від Facebook, Twitter або LinkedIn, Reddit складається зі спільнот, які називаються subreddits. Деякі спільноти налічують мільйони учасників, захоплених певною темою.
Наприклад, в /r/cryptocurrency понад 3 мільйони учасників.
На Reddit можна знайти десятки активних криптоспільнот. Ви можете привернути величезну кількість уваги до своєї криптовалюти, якщо активно просуватимете свій проєкт. Щобільше, ви можете отримати багатомільйонний трафік на свій сайт та знайти інвесторів.
Користувачі Reddit переглядають як мінімум 1,5 мільярда сторінок на місяць. Саме через великий потенціал цієї соціальної мережі ми концентруємо максимум уваги на Reddit під час просування криптовалютних проєктів.
2. STEEMIT
Steemit – це найвідоміша децентралізована соціальна мережа. Користувачі отримують винагороду у вигляді STEEM токенів за публікацію контенту.
Щомісяця Steemit відвідує 5-7 мільйонів людей, які цікавляться виключно криптовалютами. Більшість трафіку йде з США та Південної Кореї. Саме тому Steemit варто розглядати як важливий канал залучення інвесторів для вашої криптовалюти.
3. BITCOINTALK
BitcoinTalk це місце, де все почалося. Це перше спільнота Біткоїна, створене Сатоші Накамото у 2009 році.
Протягом багатьох років BitcoinTalk був серцем Біткоїн-спільноти. З роками форум став менш активним, проте він все ще приваблює мільйони відвідувачів на рік. Форум маркетингу все ще не втратив своєї ефективності й BitcoinTalk чудово для нього підходить.
Просування на цьому форумі відбувається виключно в розділі Alternate cryptocurrencies, який щомісяця відвідують мільйони криптоентузіастів.
4. QUORA
Quora – це найбільший у світі сайт питань та відповідей (Q&A). Крім того, що цей сайт надзвичайно корисний, і він подобається людям, він також подобається пошуковим системам. Quora займає перше місце в Google за більш ніж 300 000 пошукових запитів.
Як Quora може допомогти отримати трафік для вашої криптовалюти?
Розуміючи які питання займають високі позиції та відповідаючи на них, можна залучити високоякісний трафік на свій сайт. Quora – це перше місце для отримання якісного трафіку після Reddit та Steemit.
5. FACEBOOK, LINKEDIN І TWITTER
Оскільки ви 100% вже знайомі з Facebook, LinkedIn та Twitter, багато розповідати не будемо. Важливо розуміти одне – кожна з цих соціальних мереж потребує використання унікального Tone of Voice. Оскільки в цих соціальних мережах ви працюватимете з різними аудиторіями то і комунікувати потрібно по-різному.
Наприклад, LinkedIn формальніша, ніж Twitter, і є орієнтованою на B2B соціальною мережею.
Що стосується Twitter, тут необхідно взаємодіяти з акаунтами, які мають велику аудиторію та існують понад 3 роки. Впливові люди у цій соцмережі можуть творити дива у маркетингу.
Освоєння кожної соціальної мережі потребує часу. То що ж вам слід робити? Розставте пріоритети. Зрозумійте, яка соціальна мережа ідеально підходить для вашого проєкту в цей момент.
Наприклад, якщо ви зараз знаходитесь на ранніх стадіях і потребуєте реальних людей, які спробують ваш продукт/куплять токени, Reddit буде набагато доречнішим, ніж Facebook або LinkedIn.
Кожна мережа має свої плюси та мінуси, і ваше завдання — зрозуміти, яке з них найбільш актуальне. Для просування у Facebook, LinkedIn та Twitter достатньо мати одного сильного менеджера соціальних мереж або звернутися до нашої агенції. Ми займаємося не тільки SMM, а й SEO просуванням криптовалютних проєктів.
СКІЛЬКИ КОШТУЄ МАРКЕТИНГ КРИПТОВАЛЮТ?
Якщо ви коли-небудь проводили цифрову маркетингову кампанію, ви, напевно, помітили різницю між витратами на цифровий маркетинг і витратами на криптовалютний маркетинг.
Ми мали кілька клієнтів, які прийшли до нас після того, як заплатили $5000 на місяць за маркетингову кампанію, яка принесла $0 ROI. На наш досвід, успішна маркетингова кампанія може коштувати від $500 до $2000 на місяць.
Звичайно, вартість може варіюватися і бути нижчою або набагато вищою (у нас були клієнти по $8000 на місяць), але вона повинна відповідати бюджету клієнта. Також мають бути конкретні результати, які рекламне агентство зобов’язується виконати для клієнта.
Бюджет може змінюватись із часом. Наприклад, перед проведенням ICO гарною ідеєю можливо збільшення витрат на PR. Але пам’ятайте, що припиняти всі маркетингові заходи одразу після закінчення ICO – погана ідея.
Перш ніж шукати в Інтернеті інформацію про вартість маркетингу, спитайте себе, скільки ви готові витрачати на місяць?
Ми радимо нашим клієнтам цілитись на довгострокові маркетингові кампанії, а не на короткострокові.
ЯКІ KPI ВИКОРИСТОВУВАТИ ПРИ ПРОСУВАННІ КРИПТОВАЛЮТНОГО ПРОЄКТУ?
Кожна компанія повинна постійно вимірювати певні KPI, щоб бути впевненою, що вона продовжує зростати. Ключові показники ефективності (KPI) можна використовувати для оцінки успіху маркетингової кампанії. Ви повинні постійно відстежувати прогрес за цими параметрами, щоб визначити, чи добре з просуванням.
Отже, які KPI при просуванні криптовалютного проєкту ви повинні відстежувати?
- Трафік
- Брендінг та поінформованість про бренд
- Органічний пошук та SEO
Ви можете використовувати більше параметрів KPI, ми перерахували вище основні. Розгляньмо кожен із цих KPI, щоб зрозуміти, як їх вимірювати.
-
ТРАФІК
Трафік – це сума всіх ваших маркетингових зусиль.
Трафік необхідний для різних цілей, наприклад, щоб люди дізналися про вашу компанію (пізнаваність бренду) або покращити рейтинг вашого сайту в пошуковій видачі (SEO). Проте основною причиною важливості трафіку є придбання криптовалюти.
Трафік на ваш сайт повинен бути цільовим, наводити релевантних людей і мати певну мету. Ви можете виміряти трафік вашого сайту за допомогою Google Analytics або інших альтернативних сервісів.
-
БРЕНДИНГ І ВПІЗНАВАНІСТЬ БРЕНДУ
У міру зростання вашого проєкту однією з цілей буде впізнаваність у вашій ніші та за її межами.
Впізнаваність бренду – це сприйняття людьми вашого проєкту, якості продукції, послуг та навіть ваших співробітників. Не кожен, хто побачить назву або логотип вашої компанії та відвідає ваш сайт, придбає вашу криптовалюту.
Але якби ви могли справити таке враження, яке змусило людей запам’ятати назву вашої компанії й те, чим вона займається, це значно збільшило б довіру до вашого проєкту. Отже, через певний термін часу користувач може повернутися на сайт і придбати вашу криптовалюту. У цьому полягає вся суть брендингу.
І якщо ви зробите так, що ваша цільова аудиторія неодноразово бачитиме згадки про вашу компанію в позитивному контексті, то саме в цьому випадку і почнеться усвідомлення бренду.
Одним зі способів відстеження поінформованості про бренд є моніторинг Інтернету та отримання повідомлень при кожній згадці про вашу криптовалюту. Це можна зробити за допомогою Google Alerts.
У полі «Частота відправки» виберіть «У міру появи», а в полі «Кількість» змініть значення на «Всі результати», потім введіть свій e-mail і вуаля! Ви будете отримувати сповіщення від Google на свою пошту щоразу, коли хтось згадує назву вашої криптовалюти або проєкту. Якщо ви хочете відстежувати поінформованість про ваш бренд, почніть саме з цього.
-
ОРГАНІЧНИЙ ПОШУК ТА SEO
Більшість криптовалютних проєктів не дбають про SEO. Мало хто розуміє, наскільки важливі контент і SEO-стратегія для просування блокчейн проєкту.
Оптимізація сайту (SEO) – це розуміння того, що подобається алгоритму Google та вашої цільової аудиторії. Йдеться про створення контенту, який не вимагає від користувачів підписуватись або залишати свій e-mail. У випадку SEO не кожен витрачений вами долар повинен відразу ж показувати рентабельність інвестицій.
Написання відмінного контенту, розуміння того, що викликає інтерес у вашої цільової аудиторії, ранжування цього контенту та створення зворотних посилань це дуже довгий процес.
Почати займатися SEO на ранній стадії просування свого криптовалютного проєкту – чудове рішення. Навіть якщо ваш проєкт існує багато років, а ви тільки зараз усвідомили, наскільки це важливо, не хвилюйтеся. Ніколи не пізно сподобається Google.
Як же відстежувати прогрес в органічному пошуку та SEO?
Використовуйте Google Search Console (GSC) для відстеження зростання органічного пошуку. А такі інструменти як Ahrefs допоможуть вам відстежувати зворотні посилання, перевіряти, наскільки добре працює SEO ваших конкурентів і знаходити нові ключові слова.
КРАЩІ ПРАКТИКИ КРИПТОВАЛЮТНОГО МАРКЕТИНГУ
Працюючи з десятками криптовалютних проєктів протягом багатьох років, ми помітили, що багато проєктів роблять одні й самі помилки.
Ми могли проводити маркетингове просування протягом пів року, а потім, коли наша діяльність закінчувалася і компанія починала керувати маркетинговою командою самостійно, вони починали повторювати свої помилки.
Поради нижче допоможуть вам заощадити тисячі доларів та дорогоцінний час.
ЗОСЕРЕДЬТЕСЯ НА SEO З РАННІХ ЕТАПІВ РОЗВИТКУ ПРОЄКТУ
Ми вже говорили про важливість SEO, а тепер я хотів би звернути увагу на час. Якщо ви тільки починаєте працювати над своєю компанією, ми впевнені, що маркетинг не є одним з ваших головних пріоритетів. Вам потрібно створити чудовий продукт та запустити свою компанію. Але коли ви почнете займатися SEO?
Ніколи не пізно почати займатися SEO, але також ніколи не буває надто рано.
Якщо ви почнете створювати відмінні статті для блогу з ранніх етапів, ви опинитеся в набагато кращому положенні через кілька місяців, ніж ваші конкуренти.
Цей графік показує, скільки часу (щодня) потрібно сторінкам, щоб потрапити в топ-10 результатів в Google. Ми рекомендуємо починати розвиток з SEO та створення контенту. Пізніше це може стати основним джерелом трафіку, якщо все буде зроблено правильно.
А краще звернутися до нас, щоб отримати 100% результат у SEO просуванні.
МАКСИМАЛЬНО ВИКОРИСТОВУЙТЕ СВІЙ PR-ПОТЕНЦІАЛ
Багато криптовалютних проєктів, які звертаються до нас після проведення PR-кампаній, кажуть, що однією з причин, через яку вони витратили стільки коштів на PR, було бажання розмістити логотипи великих видань на своїй домашній сторінці.
Ми дійсно вважаємо, що згадка у великих виданнях може підвищити авторитет вашого проєкту в очах цільової аудиторії. Однак, якщо це єдина вигода, яку ви хочете отримати від цих дій, ви багато втратите.
Поєднавши свої PR-зусилля з контент-стратегією та розповсюдженням контенту, ви зможете максимізувати вплив кожної статті, що згадують ваш проєкт.
НЕ КУПУЙТЕ СПІЛЬНОТУ ПРОЄКТУ, А РОЗВИВАЙТЕ ЙОГО
Купувати фальшивих підписників для соціальних мереж – це відстій.
У 2018 році більшість ICO проєктів мали групу в Telegram із понад 50 000 осіб, але з нульовою взаємодією у групі. Ніхто не коментував і не говорив про проєкт, окрім фейкових акаунтів та модераторів групи. Чому так багато криптовалютних проєктів роблять це?
Перше враження.
Криптовалютні проєкти знають, що їхнє соціальне охоплення — це показник, за яким інвестори вирішують, чи варто вплутуватися в проєкт. Але після буму ICO у 2018 році багато що змінилося.
Інвестори стали набагато підозріло ставитися до блокчейн-проєктів, а ICO втратили довіру в очах громадськості. Сьогодні група Telegram з 1 000 активних учасників набагато краща, ніж неактивна група з 50 000 фальшивими учасниками.
ВИСНОВОК
Проведення криптовалютної маркетингової кампанії – складне завдання. З усім тим, при правильному плануванні та наявності досвідченої маркетингової команди або експертного маркетингового агентства ви зможете залучити тисячі людей на свій сайт, позиціювати свою компанію як лідера ринку та отримати велику кількість інвесторів у проєкт.
Сподіваємося, що після прочитання нашої статті ви перегляньте поточну стратегію просування. Якщо у вас залишилися питання або з’явилося бажання замовити у нас маркетинг для своєї криптовалюти, телефонуйте